Vi bruger Cookies

Ved at benytte www.danskfjerkrae.dk accepterer du, at der anvendes cookies. Vi anvender cookies for at forbedre brugervenligheden og til webstatistik.Du kan her læse mere om vores cookiepolitik.

Dansk kylling vinder terræn

Både danskernes forbrug af kyllingekød og de danske kyllingeproducenters afsætning til hjemmemarkedet stiger.

Både danskernes forbrug af kyllingekød og de danske kyllingeproducenters afsætning til hjemmemarkedet stiger.

Efter et katastrofalt år i 2006, hvor danske kyllingeproducenter både blev ramt af muhammedkrisen og fugleinfluenzaen, har situationen i 2007 rettet sig til det bedre. I løbet af de første otte måneder af året steg produktionen af dansk kyllingekød således med fire pct. i forhold til samme periode sidste år. Men mindst lige så vigtigt er, at både danskernes forbrug af kyllingekød og danske kyllingeproducenters salg på hjemmemarkedet er steget.

Forbruget af kyllingekød er steget med omkring ni pct. i årets første otte måneder, og de danske fjerkræslagterier har solgt 20 pct. mere kyllingekød til hjemmemarkedet sammenholdt med samme periode sidste år. Mens hjemmarkedsandelen af dansk kylling var på lidt over 60 pct. i 2006, er den samlet set steget til ca. 63 pct. i de første otte måneder af 2007.