Pressemeddelelse: Det er ikke alt, du vil vide

Når du køber kylling, er det eneste du behøver at vide, hvor kyllingen kommer fra. Dansk Slagtefjerkræ starter nu kampagne for den sikre danske kylling

Det eneste du behøver at vide når du køber kylling er, hvor kyllingen kommer fra. Den danske kylling er det sikre valg, som altid giver dig et saftigt sommer-måltid,

- Forbrugerne skal kunne regne med, at fødevaresikkerheden er i orden, når de køber deres kylling i supermarkedet. I den danske fjerkræbranche har vi over de sidste mange år gjort en enorm indsats for at reducere forekomsten af Salmonella i kyllinger. Den indsats er lykkedes og det vil vi gerne fortælle de danske forbrugere. Derfor starter vi nu en kampagne der handler om, at det eneste forbrugerne behøver at vide, er om kyllingen er dansk, siger Per V. Møller, formand for Dansk Slagtefjerkræ.

Derfor sætter Dansk Slagtefjerkræ nu en kampagne i gang, som løber henover sommeren med annoncer i en række aviser og free-cards på mange af landets caféer.

Inspirationen til kampagnen er de tre vise aber, som ”ser intet ondt, hører intet ondt og snakker intet ondt”. I Dansk Slagtefjerkræs kampagne er det tre danske kyllinger, som overbringer budskabet:

Det er ikke alt, du vil vide- Når du køber dansk kylling, behøver du hverken at vide noget om DT 104, Mbandaka, Hadar, Livingstone, Virchow, Montevideo, Anatum, Agona, Senftenberg, Indiana, Blockley, DT 139, Newport, Bredeney, PT 4, Heidelberg, Bovismorbificans, Goldcoast eller nogle af de andre ca. 1900 salmonellatyper, som kan forekomme i udenlandsk kylling.

For yderligere kommentarer kontakt gerne: Per V. Møller, direktør for Rose Poultry og formand for Dansk Slagtefjerkræ, på tlf. 23 40 99 07